خطابه مجازی امام جمعه بابل

خطابه اول “یا أیها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین – ۱۱۹ توبه” ای کسانی که ایمان آوردید، تقوا پیشه کنید و با صادقان باشید.

ضمن دعوت همگان به تقوای الهی یکی از قابل متون قابل پیگیری در خصوص حادثه کربلا خطبه زینب‌کبری(س) در کوفه است که به تحلیل مردم کوفه و جنایت آنها پرداخت. حضرت پس از سرزنش و توبیخ مردم کوفه با چند تعبیر درصدد معرفی آنها برآمد. اولاً فرمود مثل شما در بی‌خردی و بی‌عقلی مانند آن زنی است که با زحمت رشته‌هایی را میبافد و سپس همان رشته های محکم را باز می‌کند. ثانیاً جامعه شما مانند سبزه‌زاری است که بر روی محل زباله روییده باشد و ظاهری زیبا ولی درونی متعفن دارد و این نشان دهنده تناقض آشکار در جامعه شماست. ثالثاً شما اهل ختل هستید. یعنی جامعه فریبکاری که مانند شکارچی شکار خود را آرام صید می‌کند. رابعاً شما مردم کوفه اوصافی مانند بی‌وفایی، لاف‌زنی، چاپلوسی و طعنه‌زنی دارید و با این روحیات پاره تن پیامبر را به شهادت رسانده و اهل‌بیت او را به اسارت گرفتید.

خطابه دوم
ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و رعایت حریم پروردگار مراتب ذیل را یادآوری می‌نماید: با پایان یافتن مرحله اول عزاداری حسینی در دهه اول محرم ضروری می‌دانم از همه عزاداران که به صورت باشکوه، متفاوت و پرشور به عزاداری پرداخته و به‌ویژه از هیآت عزیز و شریف تشکر نمایم. متاسفانه در ایام عزای ابی‌عبدالله(ع) به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا و روزهای قبل و بعد با وجود هشدارها و پیش بینی ها به جهت ورود گردشگران به مناطق ساحلی و رفتارهای زشت و قبیح از سوی برخی از آنان و نیز عدم رعایت اصول بهداشتی، با سیل مسافرین از چهار گوشه کشور به مازندران مواجه شده و نه تنها تدبیری جهت جلوگیری صورت نپذیرفت بلکه با یک طرفه کردن جاده‌های مازندران به سمت استان آنان را تشویق نیز نموده‌ایم. رفتارهای زشت و قبیح و هنجارشکنانه از سوی برخی از مسافران فاسد و هرزه که این استان را محلی برای هرزه‌گری های خود یافتند به ویژه در مناطق ساحلی و ییلاقی از جمله در منطقه فیلبند و سنگچال و دیگر مناطق، مردم داغدار را داغدارتر نمود و بر سوگ و حزن آنان افزود. گرچه از این دولتی که با نام تدبیر و امید روند کشور را به یک فاجعه اقتصادی و اجتماعی مبدل نمود انتظار دیگری نمی‌رود لکن آیا از دستگاه‌های فرهنگی، انقلابی امنیتی و انتظامی هم انتظار نمی‌رفت در این زمینه برنامه ریزی نموده و با به کار گرفتن توان اجرایی خود و نیز نیروهای محلی تا حدودی بر این روند اثر گذاشته و آن را تعطیل و متوقف نمایند؟ آیا صرف ابراز تاسف و یا نامه‌نگاری می‌تواند پاسخ مناسب برای این موضوع مهم باشد؟ بدون شک با توجه به رفتارهای مجرمانه و هتاکی‌های صورت پذیرفته و حتی تحقیر مردم این استان جا دارد اعلام جرم علیه کسانی که زمینه‌ساز این امر بوده‌اند صورت پذیرفت و حداقل جوابی به مردم نگران این استان داده شود که چرا اجازه این امور را می‌دهند و مردم تا کی باید شاهد این صحنه ها باشند.