مطالبه گری در راستای اخلاق رسانه ای

فرماندار شهرستان بابل در نشست هم اندیشی با گروه مطالبه گری اندیشه ورز بسیج رسانه شهرستان بابل با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها بر اهمیت عنصر نقد در رسانه ها تاکید داشته اند ابرازداشت:اگر نقد صحیح رسانه ای در یک جامعه وجود داشته باشد و افراد مسوول در هر نهاد یا سازمانی بدانند که […]

فرماندار شهرستان بابل در نشست هم اندیشی با گروه مطالبه گری اندیشه ورز بسیج رسانه شهرستان بابل با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها بر اهمیت عنصر نقد در رسانه ها تاکید داشته اند ابرازداشت:اگر نقد صحیح رسانه ای در یک جامعه وجود داشته باشد و افراد مسوول در هر نهاد یا سازمانی بدانند که عملکردشان مورد ارزیابی قرار می گیرد، کمتر شاهد فساد خواهیم بود.

قاسم عزیززاده گرجی بیان داشت:رسانه قدرتمند می تواند بر قدرت ملی یک کشور بیافزایدورسانه ای که تولید فکر کند بی شک تاثیرگذاریش بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد:رسانه زمانی می تواند کارکرد نظارتی خود را به خوبی به منصه ظهور برساند که به معنای واقعی مطالبه گری کند ودر آن رعایت حق وانصاف واخلاق رسانه ای رعایت شود. فرماندار شهرستان بابل ادامه داد:رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، ابزاری نظارتی است که می تواند به پالایش سیاسی و اجتماعی جامعه یاری رساند. ورسانه ها با آگاهی از خواست عمومی جامعه، می توانند آن را از مسوولان مطالبه کنند.

گرجی در بخش دیگری از سخنانش بيان داشت نظارت یکی از مهمترین کارکردهای رسانه است؛ کارکردی که نیازمند وجود فضای لازم برای نقد موجود و پیگیری مطالبات عمومی از یک سو و استقلال رسانه ای از سوی دیگر است.

وی اذعان داشت:رسانه ها واسطه و حلقه ارتباطی میان مردم و حکومت هستند و میزان زیادی از وقت مردم در اختیار رسانه ها است به همین دلیل نیاز است که رسانه ها بیش از پیش به اخلاقیات و اصول اخلاقی پایبند باشند.

وی یادآور شد:اگر به دنبال جامعه فرهیخته و خودساخته هستیم، اگر به دنبال جامعه بالنده و رشد یافته هستیم، باید مستمرا فضای نقد و انتقاد در این جامعه وجود داشته باشد و بهترین بستر برای نقد و انتقاد، بستر رسانه است. حال در کشور ما رسانه ملی توسعه پیدا کرده است. وانواع شبکه های عمومی و اختصاصی وجود دارد. بنابراین می‌توانند فضای نقد را ایجاد کنند، اما حتماً باید توأم با مدارا باشد.

فرماندار بابل عنوان داشت:رسانه در راستای وظیفه آموزش دهی به مخاطب به عنوان یکی از اهداف اصلی، ممکن است خود را ملزم به هدایت جامعه به سمت امور اخلاقی بداند. توجه به مبانی اخلاقی در یک رسانه باعث می شود که مخاطب به آن رسانه و برنامه هایی که روی آنتن می برد یا خبرها و گزارش هایی که منتشر می کند، با جدیت بیشتری توجه نشان دهد و آن را به عنوان راهکاری پیشنهادی برای زندگی صحیح، اساسی تر تلقی کند.

فرماندار بابل در پایان سخنانش اظهار داشت: آحاد جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی هم می بایست در برابر رسانه ها تمکین کنند؛ و حتماً باید نسبت به آنان پاسخگوباشند .