خودکفایی کامل گندم در دولت شهید جمهور

مجری طرح ملی گندم روز گذشته اعلام کرد که تولید گندم امسال به 15 میلیون و 500 هزار تن می‌رسد که با این میزان کشور در این محصول استراتژیک به خودکفایی کامل خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ «سهراب سهرابی» مجری طرح گندم کشور روزگذشته گفت که برآوردها حاکی است امسال 14 و نیم […]

مجری طرح ملی گندم روز گذشته اعلام کرد که تولید گندم امسال به 15 میلیون و 500 هزار تن می‌رسد که با این میزان کشور در این محصول استراتژیک به خودکفایی کامل خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ «سهراب سهرابی» مجری طرح گندم کشور روزگذشته گفت که برآوردها حاکی است امسال 14 و نیم تا 15 و نیم میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود.

وی افزود: با این میزان تولید گندم همه نیازهای گندم خبازی و صنعت بدون نیاز به واردات از تولید داخل تامین می‌شود.

به گفته سپهری، در سال آخر دولت روحانی هفت و نیم میلیون تن گندم وارد کشور شد و دولت تنها چهار میلیون تن از کشاورزان کشور گندم خریداری کرده بود. دو عامل کاهش تولید در سایه مدیریت ضعیف و قاچاق به کشورهای همسایه باعث شده بود که سیلوهای ما از گندم خالی باشد.

مجری طرح گندم کشور ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده است که امسال 11 و نیم تا ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خرید تضمینی شود که با این حساب نسبت به سال آخر دولت روحانی رشد نزدیک به سه برابری خواهد داشت.

گفتنی است گندم موثرترین محصول در تامین امنیت غذایی کشور و مهم‌ترین محصول در تامین کالری مردم است.امنیت غذایی امروزه در چانه‌زنی‌های سیاسی هم نقش تعیین‌کننده دارد.