مسئول فضای مجازی بسیج سپاه کربلا:

رسانه در خط‌مقدم فرهنگ‌سازی اُمیدآفرینی است

مسئول فضای مجازی بسیج سپاه کربلا مازندران گفت: فرهنگ‌سازی و اصلاح و ترمیم برخی فرهنگ‌های اشتباه، قطعاٌ از تحمیل بسیاری از هزینه‌های چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه اجتماعی، خواهد کاست بنابراین رسانه در خط مقدم فرهنگ‌سازی، نقش کلیدی در تحقق این مهم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ کیوان صفی‌پور عصر امروز در دیدار با مرتضی نوربخش مدیر روابط عمومی استانداری مازندران به تشریح ظرفیت‌های این مرکز در حوزه تولید محتوا و اطلاع‌رسانی پرداخت.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اثرگذاران فضای مجازی در شرایط فعلی یکی از فرصت‌های خوب برای ایجاد آرامش روانی جامعه است.

مسئول فضای مجازی سپاه کربلا خاطرنشان کرد: هم‌افزایی خبرنگاران استان و خبرگزاری‌ها و مطبوعات مازندران در حوزه رسانه در شرایط کنونی یک اصل و ضرورت است.

صفی‌پور اعلام کرد: در تمامی شهرستان‌‌های استان ظرفیت خبرنگار، عکاس و فعالان چند رسانه‌ای را فعال کرده‌ایم که در حوزه فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: امید آفرینی و امید بخشی در کنار حفظ آرامش روانی مردم باید در الویت رسانه‌های استان قرار گیرد.

مسئول فضای مجازی سپاه کربلا تاکید کرد: ظرفیت فعالیت ۳۰۰ مدیر روابط‌عمومی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان یک ظرفیت بسیار مهم برای همکاری و هم‌افزایی برای تزریق امیدآفرینی به جامعه است.

صفی‌پور اشاره کرد: مشارکت مدیران روابط‌عمومی در اطلاع‌رسانی و بازتاب به‌موقع  فعالیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه نیازمند بازنگری و ترمیم است و قطعا با اصلاح و تقویت وضعیت موجود، با تحقق جهاد تبیین رسانه‌ای، امید در جامعه تکثیر می‌شود.

وی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح و ترمیم برخی فرهنگ‌های اشتباه، قطعاٌ از تحمیل بسیاری از هزینه‌های چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه اجتماعی، خواهد کاست بنابراین رسانه در خط مقدم فرهنگ‌سازی، نقش کلیدی در تحقق این مهم دارد.

مسئول فضای مجازی سپاه کربلا مطرح کرد: نگاه رسانه‌ها باید فرا استانی و در سطح کلان و ملی باشد و نفع ظرفیت‌های رسانه‌ای، به نظام برسد.

صفی‌پور اذعان کرد: نگاه اصحاب رسانه در شرایط کنونی باید جهادی باشد و در ریل انقلاب، گام بردارند.

وی بیان کرد: موضوعات و دغدغه‌های دارای الویت کنونی مازندران به حوزه‌های پسماند، جوانی جمعیت،  فرزندآوری، گردشگری، اقتصاد دریا محور و شعار سال مقام معظم رهبری و ده‌ها موارد دیگر اختصاص دارد که باید تولید محتوای مطلوب و اثرگذار با چاشنی امیدآفرینی از سوی فعالان فضای مجازی صورت گیرد.

مسئول فضای مجازی سپاه کربلا خواستار مشارکت و همکاری مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با مرکز فضای مجازی سپاه کربلا شد و افزود: بنا نداریم روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان باشیم اما عزم و هدف ما تولید محتوای فاخر و گره‌گشایی در چالش‌های استان برای برون‌رفت از شرایط کنونی هستیم.

روابط‌عمومی پل ارتباطی میان دستگاه‌ها و مردم

مرتضی نوربخش مدیر روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیران روابط‌عمومی پل ارتباطی میان دستگاه‌های اجرایی با مردم و اصحاب رسانه هستند و اثرگذاری کلیدی در بازتاب عملکرد دستگاه‌ها دارند.

وی افزود: تعامل یک اصل بسیار مهم در حوزه روابط عمومی است و تعامل با اصحاب رسانه یک اصل لاینفک در این مقوله است.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران ادامه داد: ارتباط مستمر با اصحاب رسانه یکی از شاخصه‌های مهم روابط‌عمومی است و باید این اصل در دستگاه‌های اجرایی حفظ و تقویت شود.

نوربخش بیان کرد: تزریق امید یکی از رسالت‌های روابط عمومی‌ها است و لذا رسانه‌ها یکی از ابزارهای کلیدی روابط‌عمومی‌ها برای امید آفرینی به جامعه است.

وی اعلام کرد: پیوند میان روابط عمومی و رسانه‌ها و ارتباط تنگاتنگ میان آنان به امیدآفرینی منتج می‌شود و باید این ارتباط تقویت شود.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران تاکید کرد: تقویت جایگاه روابط عمومی چه در درون دستگاه‌ها و چه در جامعه،  بسیار به اصل اطلاع‌رسانی چه در جهاد تبیین و چه در اعتماد مخاطب به اخبار بسیار کمک خواهد کرد.

نوربخش در پایان افزود: ارائه عملکرد دستکاه‌های اجرایی و آمارهای بروزشده از سوی روابط‌عمومی‌ها یک خوراک مطلوب رسانه‌ای برای امید آفرینی در جامعه است و باید با تقویت این اصل، میزان انتشار خبرهای خوب را در رسانه‌ها افزایش دهیم.

انتهای خبر/